mandag 3. september 2012

Gaveeske med tutorial

For en tid siden tittet jeg i bloggen til Marianne og så at hun hadde laget en legger gaveeske for telys og servietter. Så nå har jeg endelig fått tid til å lage min egen pluss at jeg har laget en enkel tutorial hvis andre har lyst til å prøve seg ;o)



Jeg har brukt nydelige ark i fra Pion Design, Från mitt hjärta 22 rosenram..Å nok en gang kunne jeg ikke gjemme bort de lekre arkene i alt for mye pynt.
Esken er brettet i kartong, bazzill i en lakserød nyanse.



Esken fra siden. Den er ikke høy, men det går akuratt en pk. servietter nedi der.



Jeg har brukt spellbinders til å lage panelet her. Tekststempel er fra NSS. Pyntet med masse små perler.




Nederst på gaveesken har jeg skåret ut slik at man ser telysene. Pyntet enkelt med små blomster og perler her og.



Esken åpen. Lokket er festet med en liten magnet for at det skal ligge på plass.




Stemplet en hyggelig tekst i lokket her og, også fra NSS..Kari har jo så mange flotte tekststempler...sukk ;))




Serviettene som lå i esken :)




En liten zooom av den enkle pynten ;)

Gaveesken passer inn i disse utfordringene:



Videre nedover følger en enkel tutorial på gaveesken :)

Copyright

Maler som jeg har laget selv er hentet fra lignende kreasjoner jeg har sett eller så har jeg funnet ut av det selv.
Du må gjerne bruke malen til å lage egne arbeider. Du står fritt til å publisere arbeidet og. Men jeg ville satt stor pris på om du linket tilbake til meg og min blogg.
Du har ikke lov til å publisere eller selge noen av mine maler. Hverken som de er eller redigert. Ber om at det respekteres.
Mine maler har Copyright under Åndsverksloven.

 Du trenger 2 kartonger og 2 mønsterark samt valgfri pynt.

Lag 2 slike deler, 20x23 cm. Scor ved angitte steder.


Trekk en linje 1 cm over scoret merke. Det skal angi hvor du skal skjære ut "tittehullet" ;))
Mål 2cm fra hver side og 1,5 cm fra tegnet linje og opp. Se neste bilde.


Skjær ut tittehullet. Da skal det bli omtrent slik..


Før du gjør noe mer...Finn mønsterarket ditt, mål og skjær til det i forhold til forsiden av esken. Legg så kartongen opp som vist på bilde. Tegn av tittehullet på mønsterarket. Når du skal skjære ut fra mønsterarket er det lurt å skjære 1-2 mm utenfor strekene du tegnet opp. Da vil mønsterarket passe bedre og ikke dekke tittehullet i kartongen.


Slik...
Lim sammen de 2 like delene, vær obs på forsiden. Magnet ble limt på forsiden etter at klaff ble tilpasset...Så magneten min ligger opp på mønsterarket, men det syntes ikke lell.


Lag lokk til esken..Lag en limkant på minimum 1 cm som skal limes på baksiden av esken FØR mønsterarket. Tykkelsen på esken er ca 2,3 cm...kontroller før du scorer brettekant.(se streker på bildet) Lag avslutning på klaffen etter eget ønske. Lim på magnet på innsiden av klaffen før du limer på mønsterarket. Dekorer esken med mønsterark og pynt :)


Å så har du din egen gaveeske for lys og servietter...Super gave :))

Tusen takk for at du titter innom og håper tutorialen falt i smak.

Klem

10 kommentarer:

brenda sa...

What really great project and thank you for the tutorial.

It's great to see you at Stampalot challenge this month, thanks so much for joining in.

B x

pinky sa...

Beautiful take on our photo inspiration. Thanks for the brilliant tutorial too. Excellent gift. Thanks for joining us at Stampalot this month.
Pinky

Line sa...

Super gaveide og en flott eske. Med tutorial og allting, Denne skal jeg prøve meg på. Takk for at du deler.

Francesca sa...

Beautiful take on our inspiration challenge thanks for joining us at Sir Stampalot this month and good luck

Hugs
Francesca

Synnøve sa...

For en nydelig eske du har laget!! Tusen takk for at du deltar på Papirpikenes utfordring:)
klem

Lill Anita sa...

WOW... ser man der...
Så flott gaveidee du har laget.
Denne må jeg prøve...
Takk for du deler:)

Klem Lill Anita:)

Hege sa...

KJEMPEFLOTT !!! Takk for at du deler har printet ut tutorialen og har stor planer om å prøve denne i helga :-)

Mette sa...

Så stilig og lekker eske! Flott gaveide!

Takk for du deltar på Papirpikenes utfording!

Klem Mette

PinksyDoodles sa...

So beautiful! Thank you for joining us at Sir Stampalot this month. Clare x

Ruth sa...

A really lovely creation.Thanks for joining us at the Sir Stampalot September Challenge, Ruth :)