fredag 22. november 2013

Julekalender

Jeg måtte prøve meg på den flotte julekalenderen som var i Ett Trykk. Jeg har ikke sittet mye på hobbyrommet i år, det har blitt veldig lite da andre ting har blitt prioritert. Men tenkte å nisse en liten glede på tampen av året, derfor en julekalender :)
 
 
 
Jeg har valgt tradisjonelle farger da mottaker liker det best! Så jeg har brettet og brettet...limt og limt...hihi. Nå har jeg rotet bort lappen med navn på arkene, men flotte er de!! (ja, er litt surrete)

 
En liten zoom fra toppen. Valgte å pynte med litt blomster som liksom skulle henge litt nedover på ene siden. Brukt metallhjørner som er pyntet med en liten perle. Metallhjørner fra Korthobby og perler fra Kort og Godt. Engel i toppen fra Nille. Blomster fra woc.
 

 
Lukkemekanismen, håndtak fra Kort og Godt. Snerte saker.
 

 
Fra siden..Der ser du blomstene. Også hengt på to små hjerter, der er fra FB.
 

 
Festet "God Jul" over skjøtet av arket. Det er fra det ene julearket jeg har brukt. Enkelt og lekkert!!
 



Oppi toppen :) Jeg har brukt MS punch og festet små røde perler for å stæsje opp litt.
 

 
Inni herligheten. Tekststempler fra NSS og KH(?) Spellbinders dies. Her er det ikke plass til noe som bygger ut, derfor helt enkelt.

 
Jeg har fylt kalenderen med masse stæsj og godsaker. Det var ikke noe poeng at det skulle koste all verden. Kun ment som en liten hilsen og nisseglede fra min sønn og meg :)
 

 
Lykke hjerte med magnet på baksiden, kjøpt på Nille. Fint å ha på kjøleskapet.
 

 
Litt te, vaskeklut med søte pingviner, engel til å henge på juletreet. Skal også putte opp i et skrapelodd på nr 24 ;) Hjertelys hver søndag med adventsversene. Skrevet av min sønn :)
Håper og tror at dette vil falle i smak!! :)
 
Julekalenderen min passer inn i følgende utfordringer:
 
 
Delightfulsketches - Anything but a card
Kortudfordring #97 - Julekort/Juleprosjekt
Northstarstamps #November - Juleprosjekt og rødt og hvitt
Korthobbyutfordring #November - Juleprosjekt
 
Ha en strålende dag og helg :)
Klem

8 kommentarer:

Karin Dahl sa...

Så fin din julekalender ble:)
Har laget en slik jeg også, men har ikke fått den ut i bloggen enda.
Ønsker deg en fin fredag:)
Clemzy Karin D

Chris Hanselman sa...

What a great Advent calendar!! Love the colors. Thanks for joining our Anything But a Card Challenge Delightful Challenges.

~~Chris
DC-DT

Sandy Palmer sa...

This is so beautiful! Very clever as well! Thanks for sharing it with us at Delightful Challenges! :)

Ane sa...

nydelig kallender! herlige julefarger! Takk for du deltar hos kort o Mania!
-dt ane :)

Korthobby.no sa...

Flott julekalender !!
flott bruk av metallpynten.
Tusen takk for at du deltar i utfordringen her hos Korthobby.no i nå i november.

Wenche

Bernardine Cuttino sa...

Wow, outstanding and so creative. Thanks for joining us at Delightful Challenges. We look forward to seeing you again.
Hugs
Berni, DT
delightfulsketches.

Lenes stempelkrok sa...

WOW!
For et flott prosjekt! Herlig gjennomført:O))

Tusen takk for at du deltar i Northstarstamps sin utfordring:O)

Klem fra DT Lene

NorthStarStamps sa...

Fantastisk godt jobba!
Takk for at du deltok på utfordringen med dette flotte prosjektet ditt!