lørdag 4. april 2015

En fargekatt av et egg

Igjen har jeg beveget meg i områder jeg ikke er mye og ikke behersker spesielt godt. Men tenker hele tiden at øvelse gjør mester, og desto mer jeg prøver desto bedre må det bli :D
Jeg fant et mellomstort egg i en krok og fikk lyst til å gjøre noe annet ut av det. Det er enkelt å lage søte pastellfargede egg, også må jeg utfordre meg selv litt mer i annen stil.
Men...her er resultatet av lek med farger!
 
 
Embosset metalltapen med tannhjul/gir embossing fra TH.

 
Fant en ramme i skuffen som jeg bøyde og tilpasset gult ark bak slik at jeg kunne sette på stickers med "god påske". Den har fått litt hvit gesso på seg i etterkant.

 
Det glitrer i mange farger, perler/bling/maling/farger.

 
Hodeskallen er kjøpt på Søstrene Grene i sin tid, fant ut at den kunne bli kul her. Den glitrer, så den passer til resten...hihi...Den har også fått et lite strøk med hvit gesso noen steder.

 
 
Fjæra er limt på først og så har jeg bygget på andre momenter underveis.

 
Blingbånd fra ebay. Limt de som et kryss over egget. En liten flaske som er fylt med glitter i flere farger. Og litt gesso hist og her :)

 
Jeg har brukt masse tannhjul/gir, bling og perler i forskjellige farger og str. Jeg har brukt mest StazOn farger her. Sprayet hele egget med hårlakk etter at all fargen var påført. Det gjør at fargene blir litt klarere og sverter ikke.
 
Ha en strålende påskeaften :)
 
Klemklem

Ingen kommentarer: